Statement
画面は光が機械を通過して生成されたデータだ。
私は機械によって切り出されたデータは機械的で無機質なものがよいと思った。
1878年、英国の写真家Eadweard Muybridge(エドワードマイブリッジ)は、
12台のカメラを並べ走っている馬の4本の足が同時に地面を離れる瞬間があるかという調査・証明を行った。
1967年、英国の現代美術家Richard Long(リチャードロング)は草むらを往復歩行し、
草を踏みつける事によって発生していく道の過程を記録した。
1970年代、英国のJohn Hilliard(ジョンヒリアード)は露出やピント、
トリミングによって発生する画面の意味を作品にした。
証明、状態の変化、写真の機能。
私はこれらを画面に落とそうと思った。
田中崇嗣
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A screen is a data which is formed after the lights have gone through machines.
The data captured by machines, I believe, should be mechanical and inorganic.
In 1878, Eadweard Muybridge, an English photographer, took a sets of photographs of a galloping horse with 12 cameras in a row, and proved that there was a moment in which all of its four feet off the ground.
In 1967, Richard Long, an English modern artist, walked back and forth in the grass and recorded a track he made.
In the 1970’s, John Hilliard, an English conceptual artist, produced a work which showed significance of exposure, focusing, trimming in screens.
Changes in a state, proofs, functions of photographs;
These are what I intend to put into screens.
Soushi Tanaka