PASSIVE RECORD[35.748949,139.718125]
■第9回 1_WALL写真部門 審査委員奨励賞<増田玲選> PASSIVE RECORD[35.748949,139.718125]
□STATEMENT
撮影という行為は、基本的に撮影者の意思が働く。
場所や時間、被写体、カメラの設定などを選択する。
これらの選択によって写真に意味が出てくる。
私はこれらの選択を他に委ねてみたいと思った。
この作品は場所、時間、シャッタースピード、シャッターを切るタイミングを自らで選択していない。
撮影場所に存在した法則(シグナル)に従って無意思で撮影した。
□ルール
画面左上辺りに存在する信号機に赤が点灯されている間のみレリーズを使用し、
シャッターを開放状態にさせ撮影する
撮影した時間を限定させてしまうと意思が入ってしまうので24時間全てを撮影する
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
■Won the Jury's Encouragement Prize at the 9th competition of 1_WALL photograph department
(selected by Rei Masuda)
PASSIVE RECORD[35.748949,139.718125]
In taking photographs, photographers’ intensions usually come into play.
Photographers decide when, where or what to shoot, and select settings of cameras.
And these series of decisions make photographs meaningful.
I wanted something else to make these decisions, instead of me.
In this work, I did not decide shutter speed, when to release a shutter, or time and site for shooting.
I shot without any intentions, following a set of rules (signals) that existed at the site of shooting.
□RULE
Using a release only when a red signal at the upper left of the screen is red, and shoot with a shutter kept open.
Continue shooting for 24hours, as the limited shooting time allows intentions to creep in.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
» 第9回 1_WALL写真部門 審査委員奨励賞
» Exhibition:PASSIVE RECORD[35.748949,139.718125]
» Adobe Behance Exhibition:PASSIVE RECORD[35.748949,139.718125]